Ritzer – för ett friskare liv

Sedan höstterminens start har jag pluggat företagsekonomi. Nu har vi fått i uppgift att göra en affärsplan för ett företag som vi ska öppna i teorin. Jag har valt att öppna ett läkemedelsföretag som kommer att heta ”Ritzer” vars affärsplan kommer att sätta press på konkurrenter som ”Pfizer” med flera. Företaget kommer att tillverka och sälja blodtryckssänkande mediciner, blodfettsmediciner och insulin. Varumärkena kommer att heta något i stil med ”Reveal” och ”Improv”, den tredje vet jag inte, kanske ”Press it down” eller något

Arbetet kommer att vara utformat som så att jag kommer att göra en offentlig affärsplan och en som hålls internt inom företaget där olika metoder och arbetsätt står. Syftet med valet av just detta arbete är att jag vill påvisa missförhållandet då folkhälsan möter ekonomiskt intresse.

Vad tycker ni att jag ska skriva under ”målgrupp”?

”Företagets produkter riktar sig till alla personer som har förhöga blodfetter, blodtryck eller blodsocker. Vi på Ritzer har sett att folk i allmänhet får allt högre världen och behöver därför våra produkter för att få ett bra och friskt liv.”

Internt dokument

Som ett led i arbetet att utvidga kundkretsen kommer vi att utöka kundbeovet genom att så långt som är möjligt, tillämpa metoder som får människor att äta sådan kost som höjer deras världen, vilket ger oss ekonomisk vinning. Även de läkare som vid årets slut har varit extra duktiga kommer att få åka på konferens i Frankrike, även familj får följa med på resan.

Följ och dela gärna vidare!